Gdzie kończy się droga i zaczyna przygoda! Opony w teren!

Listopad 30, 2017

Sami powiedzcie, jak długo można podróżować swoim jednośladem po klasycznych drogach, nie wyjeżdżając zupełnie nigdzie w teren? Z czasem może zacząć się to nudzić, zwłaszcza jeśli nie mamy pomysłów i czasu na odkrywanie zupełnie nowych miejsc. Co zrobić w takich sytuacjach? A może warto wyjechać w teren? Oczywiście zacząć można spokojnie, na prostych trasach, jednak wielokrotnie na zdjęciach z wypraw, można zobaczyć w jak wspaniałe miejsca można dojechać z odpowiednim sprzętem i umiejętnościami.

 

Samo przygotowanie motocykla nie jest proste i zamierzam zająć się całą serią, która będzie opisywać przygotowania do takiego terenowego wyjazdu z przyjaciółmi – jednak dziś najważniejszy element, czyli opony do motocykli terenowych!

Opony offroadowe są bardzo zróżnicowane i wszystko głównie zależy od powierzchni i terenu na których będziemy zmagać się ze swoim sprzętem. Im profil opony jest bardziej eliptyczny, tym możemy spodziewać się, że opony motocyklowe będą nadawały się do trudniejszego terenu. W ten sposób obniżymy maksymalnie zużywalność opon, a maksymalizować będziemy komfort i bezpieczeństwo. Jeśli chodzi o modele bezdętkowe i dętkowe, zazwyczaj możemy spodziewać się tej drugiej grupy, ponieważ w większości przypadków, felgi szprychowe są dostosowane jedynie do nich i co prawda istnieją ciekawe możliwości konfiguracji, jednak czy warto na siłę kombinować? Zwłaszcza jeśli nie jesteśmy zawodowcami, tylko zwykłymi miłośnikami takich zabaw.

Warto wspomnieć również, na temat samego podziału opon motocyklowych, ponieważ jeśli stworzymy zastanowimy się nad miejscem w którym będziemy wykorzystywać swoją maszynę, to warto brać pod uwagę opony motocyklowe uniwersalne, cross, enduro oraz trial.

 

Jakby nie było, opony uniwersalne są najczęściej wykorzystywane przez kierowców, ponieważ służą do jazdy po najmniej wymagających terenach i są świetnym wyborem dla osób, które jeżdżą po drogach polnych, wymieszanych z asfaltem. Opony cross, dzielimy na cztery kolejne podkategorie, czyli twarde, średnio-twarde, średnio-miękkie i miękkie. Prawdziwi pasjonaci, którzy uwielbiają zaawansowaną wyczynową jazdę, muszą poznać wcześniej teren na który jadą, by odpowiednio dobrać je do swoich preferencji.

 

Kolejnym elementem, dla nieco mniej wyczynowych kierowców, którzy spędzają najwięcej czasu i na drogach i jedynie wjadą czasem na leśną, lub polną drogą – są opony enduro street. Doskonale nadają się one dla kierowców którzy jeżdżą 80% czasu po drogach asfaltowych i maksymalnie 20% czasu po mało wymagających drogach terenowych.

 

Enduro off road to coś dla osób, które uwielbiają jeździć na wycieczki w Bieszczady, charakteryzują się nieco większym bieżnikiem, więc całkiem nieźle będą znosić błotniste tereny.

 

Ostatnią grupą są opony enduro competition, które są już w pełni profesjonalnymi oponami motocyklowymi, które kupimy jedynie w profesjonalnym sklepie motocyklowym! Są one przeznaczone dla wszystkich zawodników, którzy biorą udział w zawodach zorganizowanych przez FIM.

 

Co nam pozostało? Opony do trialu.

 

Tego typu model, zawsze można montować jednakowo w motocyklach typu cross i enduro. Doskonale trzymają się każdej nawierzchni i charakteryzują się bardzo gęstą i niewielką kostką. Jedynym ich minusem jest fakt, że zużywają się bardzo szybko, jednak jest to sport ekstremalny i wyczynowy, więc zawodnicy muszą się liczyć z kosztami.

 

Jak widać rodzajów opon terenowych, znajdziemy na rynku całą masę, a zakup ich nie będzie należał do prostych, zwłaszcza w przypadku początkujących użytkowników i jeśli istnieje taka możliwość, zawsze warto skorzystać z pomocy profesjonalnych pracowników sklepu motoryzacyjnego.

Download Premium WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
Download Premium WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
udemy course download free

Brak komentarzy

Możliwość komentowania jest wyłączona.